Geweldige herinneringen neem ik mee.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Chris Keijzer - WaarBenJij.nu Geweldige herinneringen neem ik mee.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Chris Keijzer - WaarBenJij.nu

Geweldige herinneringen neem ik mee....

Door: chrisinazie.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg Chris

21 December 2011 | Thailand, Bangkok


Lieve allemaal,
mijn reis zit er bijnaaa op, bijnaaa ga ik dus naar huis en bijnaaa zie ik jullie weer. Jeuj!
1,5 week geleden heb ik in mijn uppie in alle vroegte Hanoi verlaten. 7 weken lang heb ik in Vietnam mogen vertoeven; 3 weken gereisd en 4 weken gewerkt. Het was prachtig, met als hoogtepunt toch echt wel het vrijwilligerswerk!

Vanuit Hanoi ben ik naar Bangkok te Thailand gevlogen, dit ging zonder problemen. In Bangkok had ik een klein stressmoment omdat mijn bagage best wel even op zich liet wachten. Het stressen was voor niks want later stond ik weer gewoon oog in oog met mijn backpack! Ik had nog 12 Aziatische dagen voor de boeg en aangezien ik daar maximaal van wilde genieten heb ik heel decadent een taxi genomen naar de Ban Phe pier. Ideaal! Op het vliegveld stond een mannetje met een naambordje, hij droeg mooi mijn zware tas naar het taxi busje en nadat ik bijna had plaatsgenomen achter het stuur (hier zit het stuur dus anders & rijden ze ook aan de andere kant van de weg) kon de trip beginnen.

Het was raar om weer in een ander land te zijn; de wegen waren goed, er reden dure auto’s en in de verte zag ik zelfs een Mac Donalds. Aaarghhh, helaas maakte mijn taxi chauffeur geen stop maar in Bangkok zit de Mac ook en laat ik daar nou net morgen naartoe gaan, goh wat vervelend…. ;)

Na 2,5 uur in de taxi werd ik gedumpt bij de Ban Phe pier. Vanuit hier ben ik met de boot naar het eiland Koh Samet gegaan. Het duurde even voordat de boot vertrok aangezien er heel veel eieren mee moesten, wc rollen, vlees en weet ik wat nog meer. Telkens dacht ik; yes, we gaan. Helaas, tot 3 keer toe stopte de boot met varen om toch nog mensen of andere dingen op de boot mee te laten gaan. Geduld werd natuurlijk beloond want uiteindelijk konden we vetrekken; op naar het eiland!

Op het eiland had ik mijn eerste verblijf al snel gevonden; een leuk, knus hutje met uitzicht op de zee. Samen met Daisy, die ik in Vietnam heb leren kennen en die een paar uur later aankwam, heb ik hier 3 nachten gezeten. Daarna ben ik voor een weekje verkast naar een ander, kleurig verblijf waar ik eerst 2 nachten alleen ben geweest maar nu in gezelschap ben van Dieke, een ander meisje wat ik ook in Vietnam heb leren kennen! Erg gezellig en vooral erg ontspannen aangezien ik al 1,5 week niets anders uitvoer dan af en toe van mijn buik naar mijn rug draaien op het strand, een fijne duik nemen, uitgebreid ga lunchen of dineren, een bucket naar binnen werk en geniet, geniet, geniet & geniet.

Heeeeeeeeeeeeerlijk om op deze manier mijn Aziatische trip af te sluiten. Ik wil jullie ook helemaal niet jaloers maken maar moet toch echt even delen dat het hier al dagen 30 graden is inclusief wat wind. Kan het beter? Uhhh, nee.. volgens mij niet. Ik weet het, ik ben een bevoorrecht mens :)

Van het eiland Koh Samet heb ik ook niet echt veel gezien, ik had wel een boottochtje kunnen boeken of kunnen gaan wandelen maar wees eerlijk; als je ook de keuze hebt om gemiddeld 6/7 uur per dag op het strand te bakken dan is de keuze snel gemaakt….

Het eilandleven zit er helaas bijna op. Morgenochtend ga ik, samen met Dieke, terug naar Bangkok. Hier hebben we nog even een prettig hotelletje geboekt met zwembad op het dak en gaan we shoppen in een shoppingmall met 7 verdiepingen. Vervelend! Vrijdag heb ik ook nog de hele dag de tijd in Bangkok aangezien ik pas om 23.59u in de avond vlieg. Ik ga een klein beetje cultureel doen maar voel me ook erg verplicht om gebruik te maken van het zwembad, wat een zwaar leven!

Het is gewoon echt bijna voorbij. Mijn Aziatische trip waar ik maanden voor heb gespaard en maanden naar heb uitgekeken is in no time voorbij gevlogen. Ik heb een fantastische tijd gehad met geweldige momenten die ik, stuk voor stuk, voor geen goud had willen missen.

Ik vind het lastig om aan te geven wat ik het leukste heb gevonden maar ik denk dat het vrijwilligerswerk toch wel het meest bijzonder is geweest. Het is zo geweldig om je in te mogen zetten voor een ander, al helemaal als hun leefsituatie totaal anders is dan die van jou en hulp ook echt nodig is! Al die lachende koppies, zucht… wat hebben al die kinderen mij veel liefde gegeven!

Ik heb gereisd: met een heeeeeeele grote lach en af en toe een kleine traan.
Ik heb het geflikt en ik ben retetrots op mezelf. In mijn uppie naar de andere kant van de wereld, weg van alle zekerheden in Nederland en weg van de mensen die ik lief heb.
Dit avontuur draag ik met heel veel plezier de rest van mijn leven met mij mee, ik heb geleerd van het reizen, geleerd van verschillende culturen maar ik heb vooral ook mogen ervaren hoe het is om lange tijd alleen te zijn. Tuurlijk was het soms lastig maar ik ben er achtergekomen dat ik het in mijn eentje prima red, ik ben sterk genoeg om alleen te ‘overleven’. Met deze fijne gedachte ga ik dan ook terug naar Nederland en het grote mensenleven in….

Het grote mensenleven…. wat klinkt dat nieuw & wat zal het ook nieuw zijn. Met veel trots kan ik jullie namelijk ook meedelen dat het mij is gelukt om vanaf de andere kant van de wereld een baan te regelen. Vanaf 9 januari heb ik voor een jaar een tijdelijk contract (met uitzicht op verlenging) bij Kemnade te Groesbeek. Bij deze werk/woonvoorziening voor jong volwassenen met een licht verstandelijke beperking en ernstige gedragsproblemen heb ik vlak voor mijn reis een tijdje met veel plezier en enthousiasme gewerkt. Ik vind het dan ook superleuk om hier terug te keren en een nieuwe uitdaging aan te gaan.

Nu denk ik alleen nog even niet aan mijn nieuwe baan, nu geniet ik nog even flink als een gek!

Lieve allemaal, ik heb het heel erg leuk gevonden dat jullie op afstand met mij mee zijn gereisd. Op afstand kom je er heel goed achter wie om je geven en om wie jij geeft. Soms levert dit teleurstellingen op maar voor mij heeft het, over al het algemeen, op dit gebied heel veel moois opgeleverd.

Bedankt voor alle mooie woorden, fijne mailtjes en gezellige Skype gesprekken. Ik heb hier erg van kunnen genieten maar zal straks nog meer genieten van ons samenzijn in real life!

Zaterdagochtend land ik rond 05:55u in de ochtend op Schiphol, de kriebels beginnen te komen, ik heb er zin in! Ondanks het feit dat ik geen grote kerstfan ben denk ik dat dit een hele fijne kerst zal worden…. Home sweet home!

Tot bijnaaa in Nederland!

Carpe diem.
Geniet van het leven en laat anderen lekker meegenieten,

XChris






  • 21 December 2011 - 11:36

    Heleen:

    Tot bijna!! Kus

  • 21 December 2011 - 11:39

    Lukas :

    Geweldig allemaal en geloof me dat shoppen in Bang Kok is een goede afsluiting! Die eilandjes zijn wel echt het paradijs daar; jaloers!
    gefelicitieerd met de job en een zeer goede terugreis gewenst!

  • 21 December 2011 - 11:42

    Ria:

    Heejj Kanjer,
    Geweldig schitterende herinneringen gemaakt.
    Je mag met recht ook rete trots op jezelf zijn!
    Zaterdag vertrekken wij ri. Italië voor de feestdagen
    dus wens je nu alvast:
    Goeie vlucht en alvast Welkom THUIS!
    X

  • 21 December 2011 - 11:47

    Mama:

    Lieve Chris, je komt naar huis! Je bent zo welkom!
    Heerlijk om te kunnen zeggen: tot zaterdag.

    Veilige thuisreis en dikke kus

  • 21 December 2011 - 11:56

    Linda:

    We gooien het op de hormonen...maar ik lees dit bericht uiteraard huilend ;) haha!

    Ik ben zo trots op je!!

    Geniet van het winkelcentrum en daarna lekker naar huis!!

    Tot zaterdag!!

    X

  • 21 December 2011 - 12:11

    Diane:

    Hallo Chris, ik heb met veel plezier je verhalen gevolgd. Een super ervaring, inderdaad iets waar je echt trots op kunt zijn. Je hebt zoveel in je mars!
    Een hele goede terugreis en als je tijd en zin hebt in een bakkie hou ik me aanbevolen.
    Groet, Diane Kamphuis

  • 21 December 2011 - 13:02

    Isabelle:

    Ik zou zo graag nog eventjes teruggaan... Wat gaat het ook snel voorbij als je er eenmaal zit! Vond je verhalen in Vietnam en Thailand erg leuk om te lezen! Fijne reis Chris! X

  • 21 December 2011 - 13:47

    Opa:

    Fijn dat je zo genoten hebt.
    Nog fijner vind ik het als je weer veilig thuis zal zijn.

    Tot spoedig ziens

  • 21 December 2011 - 14:18

    Hille:

    Wat een supermooi positief verhaal en een fantastische ervaring! :) Ik ben echt trots op je, en de foto's zijn waanzinnig!! Over jaloezie niet gesproken, blijf nog maar even doorgaan met mooie reisjes maken!
    Kus!

  • 21 December 2011 - 14:48

    Frederika:

    Lieve Chris, wat heb jij een mooi verhaal geschreven een super ervaring. En jij mag echt trots zijn op jezelf! Ik wens je een hele goede terugreis en hoop je snel te zien. Veel Liefs, Fre xx

  • 21 December 2011 - 16:12

    Suus:

    Je bent echt een topwijf. Iets waar je lang naar hebt uitgekeken, zijn straks ontzettend toffe herinneringen en dat neemt niemand je meer af! Kan niet wachten totdat je weer terug bent. Echt super hoe je alles weer in dit berichtje hebt verwerkt. Heb helemaal met je meegeleefd.. en straks knuffelen jaaaaaaa :D Dikke dikke kus!

  • 21 December 2011 - 17:18

    Karin:

    Lieve, lieve Chris,
    wat een geweldige reis heb je er van gemaakt, en wat was het leuk om mee te lezen wat je allemaal beleefde.
    Maar nu toch wel weer heel fijn dat je weer naar Nederland komt hoor, we hopen je heel snel weer te zien!! We zijn er wel aan toe dat je terugkomt, je bent meer dan welkom.
    Goede vlucht gewenst en een dikke kus van ons!!
    Niek & Karin

  • 21 December 2011 - 17:48

    Patricia:

    Chrisje! Ik ben stiekem toch wel jaloers op jou dat jij DIT gewoon hebt gedaan! Ik heb genoten van je verhalen en de toffe foto's! Super dat je een baan hebt en dan nog geregeld vanaf heel ver weg. Ik hier in Nederland maar typen en brieven sturen, maar niets, bah! Geniet er nog even van!

  • 21 December 2011 - 20:45

    Astrid:

    Je weet het zo mooi te omschrijven Chris, Super!!! Fijn dat je er bijna weer bent. Geniet nog van deze laatste Aziatische momenten.
    Xx

  • 21 December 2011 - 20:54

    Maaike:

    lievelievelieve Chris!
    Wat een geweldig verhaal.. alweer!
    Kan niet wachten totdat je weer thuis bent.. Ik sluit me geheel bij Linda aan; ik kon het ook niet droog houden toen ik dit las..

    en dan nog iets: uuhhhh we hebben dezelfde baan jonguuuhhhh! (dezelfde doelgroep dan:p) SUPERTOFFFFF !

    tot snel!

    KUSKUSKUS

  • 21 December 2011 - 23:03

    Dana:

    Lieve Chrissie,
    (sorry, dat zeg ik nou eenmaal altijd;-) )
    Ik zie dat je je oude vertrouwde 'veelste-poepie-Bruin' tint weer hebt! Geniet van je laatste dagen daar en daarna van de heerlijke dagen bij je Fam.
    Ik hoop stiekem wel een beetje dat dat bruin snel slijt zodat ik me niet zo wit hoef te voelen als ik je straks weer een knuffel mag geven ;-)
    Dikke kus, Daan

  • 22 December 2011 - 08:52

    Ella:

    Whaaaaaaaaaa je bent bijna thuis!!! :) Dat winkelcentrum is echt super tolll haha volgens mij ben ik daar ook geweest, en op de bovenste verdieping kan je dan eten dacht ik! Ik kom alleen niet meer op de naam.. MBK (heet die shoppingmall zo?). Nja vertel me er alles maar over als je weer terug bent! XxxxxX

  • 22 December 2011 - 15:18

    Naatje:

    Tot snel in nederland lieverd!!

    xxxxx dikke kus en veel liefs nathalie

  • 22 December 2011 - 18:40

    Rob & Anja:

    Alvast een goede vlucht en een warm welkom in Nederland en hele fijne dagen met je familie en vrienden!!
    En wat goed dat je een baan hebt! Gefeliciteerd hoor!
    Dikke kus,
    Rob & Anja

  • 23 December 2011 - 11:57

    EllenHansSaraFloor:

    Lieve Chris, wat is het snel gegaan! Nog maar 1 nachtje en je bent er weer! Met heel veel ervaring in je rugzak beland je terug in het grote mensenleven. Ook daar zul jij er weer voor gaan om er iets geweldigs van te maken. Gefeliciteerd met je nieuwe baan, dat heb je tussendoor ook maar weer mooi geregeld! Ze mogen blij zijn met iemand zoals jij!
    Rustig aan weer wennen thuis meisje en terugkijken op iets heel moois!
    Liefs van ons

  • 23 December 2011 - 22:32

    Rob En Anja:

    WELKOM THUIS
    Prettigge Kerstdagen en een gezond 2012.
    See you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 2144
Totaal aantal bezoekers 26891

Voorgaande reizen:

15 September 2011 - 24 December 2011

Cambodja, Vietnam & Thailand :)

Landen bezocht: